پرسشهای متداول

حساب کاربری

- آیا امکان ویرایش مشخصات کاربری و ایمیل من وجود دارد؟

 شما می‏‌توانید مشخصات کاربری خود را ویرایش کنید. برای این کار باید با وارد کردن پست الکترونیکی (یا شماره همراه در صورت تایید شماره همراه) و کلمه عبور، وارد حساب کاربری خود بشوید، سپس با کلیک روی گزینه “حساب کاربری من” به صفحه‏‌ای منتقل می‏‌شوید که در بخش “جزئیات حساب” امکان “ویرایش اطلاعات” وجود دارد.
در انتهای هر ایمیل درج شده ” چنانچه تمایل به دریافت ایمیل از طرف ما ندارید، بر روی لغو اشتراک کلیک کنید ” شما می‌توانید پس از دریافت اولین ایمیل ، عضویت خبرنامه را لغو کنید.

- آیا امکان ثبت‌نام با شماره تلفن همراه وجود دارد؟

در حال حاضر این قابلیت به زکریاشاپ افزوده نشده است.

- چرا با وجود درخواست من برای تغییر رمز حساب کاربری، لینک آن برای من ایمیل نشده است؟

لطفاً ایمیل‌های اسپم(spam) خود را چک کنید. به ویژه ایمیل‌های ارسال شده به حساب‏‌های کاربری gmail گاهی spam می‌شوند. توجه داشته باشید که link تغییر رمز برای شما ارسال می‏‌شود نه خود رمز.

- آیا می‌‏توانم به اطلاعات خریدهای قبلی خود دسترسی داشته باشم؟

برای دسترسی به اطلاعات خریدهای قبلی، باید با حساب کاربری خود وارد شوید، سپس روی گزینه “سفارش‌ها” کلیک کنید تا سوابق خرید شما نشان داده ‏شود.

ثبت و پیگیری سفارش

- دوست دارم از زکریاشاپ خرید کنم، اما هنوز کاملاً به خرید اینترنتی اعتماد ندارم، چگونه مطمئن باشم که پس از خرید، کالا به دست من می‌رسد؟

از اعتماد شما متشکریم

 زکریاشاپ با سابقه سال‌ها فعالیت و تحویل موفق سفارش‌ها به بیش از ده ها هزار مشتری و ارائه خدمات مورد انتظار مشتریان، سابقه درخشانی از فعالیت خود ایجاد نموده و همواره به عنوان برند پیشرو در زمینه فروشگاه آنلاین تجهیزات پزشکی و دامپزشکی نزد مشتریان، نهادهای نظارتی و زنجیره های عرضه کالا شناخته شده است. بنابراین با خیال آسوده سفارش خود را ثبت کنید و از خدمات منحصر به فرد زکریاشاپ استفاده کنید.

- آیا برای خرید از زکریاشاپ، حتما باید در سایت عضو باشم؟

بله، با این که بدون وارد شدن به سایت می‏‌توانید یک کالا را به سبد خرید اضافه کنید، اما برای انجام مراحل بعدی خرید و ثبت سفارش باید با حساب کاربری خود وارد سایت شده و یا در هنگام خرید، عضویت خود را تکمیل کنید.
با عضویت در زکریاشاپ می‌توانید:
– سریع‌تر و ساده‌تر خرید کنید
– به سادگی سوابق خرید و فعالیت‌های خود را مدیریت کنید
– لیست علاقمندی‌های خود را بسازید و تغییرات آنها را دنبال کنید
– نقد، بررسی و نظرات خود را با دیگران به اشتراک گذارید
– در جریان فروش‌های ویژه و قیمت روز محصولات قرار گیرید

- آیا در تمام ساعات شبانه روز می‌توانم سفارش خود را ثبت کنم؟

در صورت باز بودن فروش آنلاین، شما در ۲۴ ساعت شبانه روز و ۷ روز هفته می‌‏توانید سفارش خود را ثبت کنید.

- آیا می‌توانم برای شخص دیگری از زکریاشاپ خرید کنم و سفارش تحویل آن شخص شود؟

بله، پس از انتخاب کالاهای موردنظر و اضافه کردن آنها به سبد خرید، ثبت سفارش در ۳ مرحله تکمیل خواهد شد: ۱) ورود به زکریاشاپ، ۲) اطلاعات ارسال سفارش، ۳) اطلاعات پرداخت.
در مرحله اطلاعات ارسال سفارش و بخش ” انتخاب آدرس”، شما می‌توانید با انتخاب گزینه “افزودن آدرس جدید” آدرس و مشخصات تحویل گیرنده سفارش را وارد کنید. توجه داشته باشید که اگر مبلغ سفارش را اینترنتی پرداخت کنید، تحویل گیرنده سفارش هنگام دریافت کالا باید کارت شناسایی همراه داشته باشد.

- آیا می‌توانم با حساب کاربری خودم، خرید کنم و فاکتور به نام شخص حقوقی یا شرکت صادر شود؟

بله. جهت ثبت فاکتور برای اشخاص حقوقی باید با کارشناسان فروش به صورت تلفنی و یا از طریق شبکه های اجتماعی هماهنگی های لازم را به عمل آورید

- از وضعیت سفارشی که ثبت کرده‏‌ام، چگونه می‌‏توانم مطلع شوم؟

 می توانید با از قسمت “تماس با ما” سایت و برقرای تماس با کارشناسان شرکت از مرحله وضعیت سفارش خود مطلع شوید.

- آیا می‌‏توانم کالاهایی که موجود نیستند را سفارش بدهم؟

خیر، در حال حاضر تنها کالاهایی امکان سفارش گذاری دارند که در سایت زکریاشاپ با وضعیت موجود و همراه با قیمت مشخص شده‌‏اند.

اگر محصولی در سایت وجود داشته باشد که وضعیتی به جز “موجود” برای آن ثبت شده باشد، از طریق تماس با کارشناسان فروش می توانید درخواست خود را ثبت نمایید و در صورت موجود شدن محصول در همان روز، کالای خود را دریافت نمایید.

- می‌‏توانم سفارشم را ابطال کنم یا تغییر بدهم؟

تا پیش از تایید نهایی سفارش و کلیک روی آیکون اتمام خرید شما می‌توانید سفارش را از سبد خرید خود حذف و یا اصلاح کنید.
پس از تایید نهایی سفارش و اتمام خرید و در مرحله پرداخت و ثبت سبد، شما قادر به حذف و تغییر سفارش نیستید. از این مرحله به بعد برای لغو یا تغییر آن، با واحد پیگیری سفارش‌ها تماس بگیرید.

کالاهای عرضه شده در سدان مد

- آیا کالاهایی که نیاز به نصب و راه اندازی دارند توسط زکریاشاپ در هنگام تحویل نصب و راه اندازی می‌شوند؟

باز کردن جعبه و نصب کالاهایی که باید توسط نصاب شرکت مربوط راه اندازی شوند (مانند سونوگرافی و رادیولوژی و …) تنها باید توسط نصاب مجاز انجام شود. برای این منظور با شرکت مربوط یا نمایندگی مجاز آن تماس بگیرید. در غیر این صورت امکان استفاده از هرگونه گارانتی یا خدمات پس از فروش از بین خواهد رفت.

- برای انتخاب و خرید کالا در سایت نیاز به مشاوره دارم، راهی وجود دارد که در تصمیم‏ گیری به من کمک کند؟

کارشناسان بخش تولید محتوایزکریاشاپ  تمام تلاش خود را می‏‌کنند تا اطلاعات مورد نیاز برای خرید هر کالا در سایت موجود، کافی و روشن باشد. شما راه‌‏ های مختلفی برای کسب اطلاعات تکمیلی و تخصصی محصولات در زکریاشاپ دارید. می‌‏توانید از ابزارهای ایجاد شده برای این منظور از قبیل مقایسه پهلو به پهلو، مطالعه نقد و بررسی و نقاط و قوت و ضعف محصول،استفاده کنید. همچنین زکریاشاپ نقدها و نظرهای کاربران را با دیدگاه بی‏طرفانه در سایت نمایش می‏‌دهد که مطالعه آنها می‏‌تواند در انتخاب کالا به شما کمک کند.

شما می توانید جهت مشاوره رایگان خرید تجهیزات و لوازم پزشکی و دامپزشکی  مورد نیاز خود از بخش” تماس با ما ” و راه های ارتباطی ذکر شده در آن با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.

- آیا ممکن است کالایی را که سفارش می‏‌دهم موجود نباشد؟

کالاهای دارای قیمت که در سایت زکریاشاپ با وضعیت “موجود” مشخص شده، قابل سفارش گذاری هستند. بنابراین هنگام ثبت سفارش این کالاها نیازی به استعلام موجودی نیست و سفارش در سریع‏‌ترین زمان ممکن پردازش و تحویل خواهد شد. البته گاهی برای برخی از کالاها در صورت ثبت سفارش‏‌ها با تعداد بالا و همزمان، ممکن است موجودی آن کالا به اتمام برسد. در این موارد به سرعت اقدام به تکمیل موجودی کالا می‌شود ولی در صورت امکان پذیر نبودن، عرضه آن کالاها در سایت به صورت موقت متوقف می‌شود.
همچنین در طرح تشویقی فروش شگفت‌انگیز روزانه، تعدادی از محصولات با تخفیف‏‌هایی بسیار ویژه‌‏تر نسبت به فروش‏های ویژه عرضه می‏‌شوند که تنها برای چند ساعت امکان سفارش‏ گذاری دارند. در مواردی که به دلیل استقبال کاربران موجودی کالا زودتر از موعد مقرر به پایان برسد، وضعیت کالا به “ناموجود” تغییر می‏‌کند و امکان سفارش گذاری وجود نخواهد داشت.

- آیا تعداد خرید از یک کالا در زکریاشاپ محدودیتی دارد؟

به طور کلی محدودیتی برای سفارش تعدادی یک کالا در زکریاشاپ وجود ندارد، با وجود این با توجه به اینکه موجودی قابل فروش برای هر کالا در هر زمان متفاوت است، برخی اوقات محدودیت‏‌هایی در تعداد قابل سفارش از یک کالا اعمال می‏‌شود.

- پیش از خرید کالا، چگونه می‏‌توانم از این که کالا ساخت کجاست، مطلع بشوم؟

لازم به ذکرست که کشور سازنده روی کیفیت کالا تاثیری ندارد و برند معتبر است که کیفیت کالا را تعیین می‏‌کند و تنها به دلیل خط تولید ارزان‏‌تر است که بسیاری از کالاها در چین تولید می‌شوند. ولی در نهایت می توانید از قسمت “تماس با ما” و ارتباط با کارشناسان فروش ما اطلاع دقیق از کشور ساخت کالا به دست بیاورید.

پرداخت

- مبلغ سفارشم را چگونه می‏‌توانم پرداخت کنم؟

همگی کاربران زکریاشاپ می‌توانند از طریق درگاه اینترنتی و با استفاده از همه کارت‏‌های بانکی عضو شبکه شتاب در سایت زکریاشاپ ، هزینه سفارش را به صورت آنلاین پرداخت کنند.
در صورتی که آدرس تحویل سفارش، شهر تهران باشد، مشتریان می‌‏توانند هزینه را هنگام تحویل سفارش، در محل به صورت نقدی یا از طریق دستگاه کارتخوان سیار پرداخت کنند. ( لازمه این نوع سفارش هماهنگی با کارشناسان فروش شرکت می باشد )
برای اطلاعات بیشتر می‏توانید به صفحه روش‌‏های پرداخت مراجعه کنید.

- با استفاده از کارت کدام بانک‌ها می‌توان هزینه سفارش را اینترنتی پرداخت کرد؟

شما می‌توانید با استفاده از همه کارت‏‌های بانکی عضو شبکه شتاب در سایت سدان مد، هزینه سفارش را به صورت آنلاین پرداخت کنید. توصیه می‌شود پرداخت، از شماره کارتی که اطلاعات آن را در حساب کاربری خود درج کرده‌اید صورت پذیرد.

- آیا پرداخت در محل، شرایط و محدودیت‏‌هایی دارد؟

بله، هنگامی که تعداد و مبلغ سفارش از میزان خاصی بالاتر باشد امکان پرداخت نقدی وجود ندارد که این محدودیت در تماس تلفنی با کارشناسان فروش زکریاشاپ به مشتری اعلام خواهد شد.

- ممکن است پرداخت اینترنتی ناموفق باشد، ولی مبلغ از حساب من کم شده باشد؟

گاهی ممکن است در هنگام پرداخت شبکه بانکی قطع شود و پرداخت ناموفق انجام شود. اما در این مواقع جای نگرانی وجود ندارد. در این حالت معمولاً پول شما در حساب‏‌های میانی بانک است و خود بانک مغایرت‏‌ها را رفع کرده و مبلغ را به صورت خودکار به حساب شما برگشت می‌‏دهد. اگر تا ۷۲ ساعت پول به حسابتان برگشت نخورد، آنگاه با بانک عامل پرداخت اینترنتی تماس بگیرید تا مغایرت برطرف شود.

- در صورت نیاز مرجوع وجه به من، مبلغ چگونه و به کجا مسترد میگردد؟

در صورتی که نیاز به استرداد قسمتی یا کل هزینه پرداخت شده به شما باشد ( به دلیل دستور وزارت بهداشت و اداره کل تجهیزات پزشکی این امر امکان پذیر نمی باشد مگر در شرایطی بسیار خاص )، وجه مرجوعی به شماره کارت بانکی درج شده در حساب کاربری و یا اعلام کتبی آن، که نام دارنده کارت با نام کاربری شما دارای مطابقت باشد، واریز خواهد شد. توجه داشته باشید که شماره کارت متعلق به خود و به نام خود را در اطلاعات حساب کاربری وارد نماید. ( در صورتی که زیر ۱۸سال هستید، شماره کارت یکی از والدین خود را ( با اولویت پدر ) ثبت نمایید .) در صورتی که بین حساب مبدا که پرداخت اولیه از آن انجام شده با شماره کارت اعلامی توسط شما در حساب کاربری، مغایرتی کشف شود ، مطابق با ضوابط و مقررات قانونی ، سدان مد مبلغ را به حساب مبدا عودت خواهد داد.

ارسال سفارش‌ها

- هزینه ارسال سفارش چگونه محاسبه می‌شود؟

هزینه‏ ارسال بسته به شرایط سفارش، محل تحویل و نوع ارسال متفاوت است و در فرم سبد خرید به آگاهی مشتریان می‏‌رسد.

- آیا می‏‌توانم سفارش خود را در روز و ساعت معینی تحویل بگیرم؟

زمان رسیدن ارسال‏‌های خارج از تهران پس از تحویل به پست، تیپاکس و یا باربری، بر اساس محدوده جغرافیایی از ۲۴ تا ۷۲ ساعت متغیر است، بنابراین روز رسیدن سفارش با توجه به خدمات ارسالی مشخص است اما ساعت آن را نمی‏‌توان به طور دقیق تعیین کرد.
در رابطه با تحویل اکسپرس در شهر تهران، می توانید جهت دریافت هرچه سریعتر کالاهای درخواستی، می توانید زمان تحویل کالا را با کارشناسان شرکت در تماس باشید

- تحویل اکسپرس تهران در چه محدوده‌ای امکان‌پذیر است؟

در حال حاضر فقط سفارش‌هایی که در محدوده‌های زیر در شهر تهران قرار دارند امکان ارسال توسط ماموران توزیع سفارش زکریاشاپ، الوپیک و یا اسنپ باکس را دارا هستند و سایر محدوده‌ها از طریق پست پیشتاز ارسال می‌شوند:
از سمت شرق:
تا سه راه آزمایش (بعد از سه راه آزمایش، اگر آدرس از مسیر خیابان دماوند نباشد مانند آدرس‌های به سمت حکیمیه و خود حکیمیه ارسال با الوپیک و یا اسنپ و اسنپ باکس مقدور است)
از سمت غرب:
بزرگراه همت (منطقه ۲۲) تا شهرک باقری، آزاد شهر و پیکان شهر
تا کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص کرج و جاده قدیم کرج
از سمت جنوب:
تا بزرگراه آزادگان به استثنای شهرری و دولت آباد
از سمت خاوران تا شهرک مشیریه (برای خود شهرک مشیریه مقدور است)
مناطق جاده بهشت زهرا، باقرشهر، واوان، پالایشگاه ، نیروگاه برق، قیامدشت، شهرک صنعتی عباس آباد در محدوده تحویل از طریق تحویل اکسپرس سدان مد نیستند و امکان ارسال فقط توسط الوپیک، اسنپ و اسنپ باکس امکان پذیر است

- سفارش‌ها چه زمانی به پست تحویل داده می‌شود؟

همه سفارش‌‏ها پس از طی مراحل پردازش، به طور روزانه تحویل واحد پستی مستقر در محل پردازش سفارش‌های سدان مد می‏‌شوند. در هر صورت به دلیل ازدیاد درخواست نیز امکان طولانی تر شدن این بازه امکانپذیر است

- چرا در هنگام جستجوی آدرس، با انتخاب نام یک خیابان، نقشه به موقعیت مکان نادرستی تنظیم می‌شود؟

به علت تشابه نام مکان‌ها که در شهر تهران و نیز سایر شهرستان‌ها وجود دارد این اتفاق رخ می‌دهد. توصیه می‌شود به جای جستجوی آدرس دقیق، پس از جستجوی منطقه‌ حدودی، آدرس دقیق به صورت دستی بر روی نقشه تنظیم شود.

- آیا می‏‌توانم سفارشی را که با پست پیشتاز ، ارسال شده رهگیری کنم؟

بله، شما برای رهگیری سفارشی که با پست پیشتاز ارسال شده می‏‌توانید شماره ۱۰ یا ۲۰ رقمی مرسوله پیشتاز را در آدرس زیر وارد کنید:
http://itemtracking.post.ir

نحوه فعالیت در زکریاشاپ

- آیا زکریاشاپ در تهران یا سایر شهرها، شعبه دیگر یا نمایندگی دارد؟

زکریاشاپ  در هیچ نقطه‌‌ای از کشور نماینده فروش یا خدمات پس از فروش ندارد. کلیه سرویس‌‏ها و تراکنش‏‌های مالی و خدمات فروش قابل ارائه زکریاشاپ از طریق دفتر مرکزی تهران که آدرس آن در وب سایت مندرج است پردازش می‏‌شود. لطفاً در صورت مشاهده هر گونه تخلفی از این دست، مراتب را جهت پیگرد قانونی از طریق ایمیل info@sedanmed.com و یا info@sedanmed.ir به سدان مد اطلاع دهید. توجه داشته باشید که در حال حاضر سدان مد در شهر تهران، تنها خدمات ارسال و تحویل سفارش را از طریق مراکز توزیع و پخش خود انجام می‌دهد و برای خرید تنها باید به وب سایت سدان مد مراجعه و سفارش خود را ثبت کرد.